Előző keresőoptimalizálásról szóló cikkemben azt ígértem, hogy megnézzük, hogyan használd az All in One SEO programot.  De közben találtam egy jóval érdekesebb témát az egyik SEO-val foglalkozó oldalon.

Van egy nagyon érdekes lista az egyik cikkükben, hogy mi is a jó tartalom a Googlenak? 

Mint előző cikkemben írtam a Google hétpecsétes titokként őrzi, hogy milyen algoritmusokat (programokat) használ az oldalak minősítésére, rangsorolására, viszont felállított egy kérdéssort, hogy mitől lesz egy weboldal jó minőségű náluk a “kézi ellenőrzésnél”, íme:

  • Megbízna az oldalon közzétett információkban? – mennyire hiteles Neked, mennyire tűnik szakembernek, aki írta?
  • Az adott cikket egy szakértő vagy lelkes amatőr írta, aki jól ismeri a témát, vagy inkább felszínes jellegű az írás?
  • Vannak az oldalon olyan írások, amelyek tartalma duplikált (másolt), egymást átfedő (nagyon hasonló megfogalmazásban ugyanaz a szöveg) vagy hasonló témákban, de más kulcsszó változatokkal? – Vagyis menyire mesterségesen képzett hatású a tartalom? Ez főleg angol nyelvterületen érdekes, mert ott már vannak kifejezetten erre a célra íródott szövegíró programok. Magyarországon is próbálkoznak páran ezzel, de a magyar nyelv nehézsége, bonyolultsága, és részben ebből eredő szépsége miatt ez még keményebb dió, mint az angolszász területeken.
  • Bizalommal megadná bankkártya adatait ennek az oldalnak? – ezt nem kell részletezni 😉
  • Vannak az írásban helyesírási, stilisztikai hibák vagy tárgyi tévedések? – Minőség kivitelezésben is, nemcsak tartalomban!
  • Az oldalon megjelenő tartalmak az olvasók érdeklődését tükrözik, vagy az alapján állítják össze, hogy a készítők szerint mi érne el jó helyezést a keresőmotorokban? – Az olvasónak vagy a keresőrobotoknak szólnak a tartalmak? Szívesen olvasod el vagy beletörik a szemed, az agyad?
  • Tartalmaz az írás eredeti tartalmat, információt, beszámolót, kutatást vagy elemzést? – Eredetiség?
  • Ad-e az oldal plusz értéket, ha a találati oldalon felsorolt más oldalakhoz hasonlítjuk? – Átkonvertált, duplikált, némileg módosított oldal, vagy látszik, hogy eredeti cikkek, ötletek, információk?
  • Mennyi minőségellenőrzést végeznek a tartalmakon? – Itt is az elütések, helyesírás, a tartalom megbízhatósága a kérdés.
  • Leírja a cikk a történet mindkét oldalát? – Objektivitás, több szempont, vélemények ütköztetése?
  • Elismert szakértője az oldal a témának? – szakmai szempontból is benne van az elsők között vagy csak a találati listán? Hivatkoznál rá, mint szakértő oldalra?
  • A cikk jól szerkesztett, vagy hanyagul elkészített, összecsapott munka? – Te mennyi idő alatt írnál meg egy hasonlót?
  • Felismerné ezt az oldalt a téma szakértőjeként, ha név szerint említenék? – Brand? Márkanév? Szakértői oldal? Hivatkoznál rá kétségek nélkül?
  • Tartalmaz ez az oldal olyan elemzést vagy érdekes információt, amely túlmutat a nyilvánvaló információkon?
  • Van-e az oldalon nagyobb mennyiségű reklám, amely eltereli a figyelmet a fő tartalomról vagy megzavarja annak olvasását?

Szerintem, ha ezt a felsorolást akár checklist-ként használod a cikkeidhez, biztos, hogy nem fogsz rosszul járni, mivel látható, hogy alapvetően a minőségi tartalom a cél. Egyértelműen nem a keresőszavak, kifejezések számítanak önmagukban, hanem az olvasó számára értékes, releváns, minőségi, megbízható tartalom. Mert akkor marad ott az oldalon.

Ha jobban bele akarod ásni magad a témába, itt találod a Google által 2016 végén kiadott hivatalos, 160 oldalas szempont listáját, angolul.

De hogy te hogy tudsz ilyet írni? Nem olyan nagy ördöngösség 😉 Azt gondold végig, hogy mi érdekli az olvasóidat, vevőidet. Mi az, amiben újat tudsz nekik mondani? Vagy régi ismereteket új megvilágításba, összefüggésekbe tenni. A tömegből az egyedivel lehet kitűnni: legyél más, több, érdekesebb, élvezhetőbb.

Ha mégis kell hozzá segítség:

Blogger Workshop – azoknak akik, tudják már, hogy jól írni sokat ér

Író születik – azoknak, akik keresik az önkifejezést, akiknek kell még egy kis segítség a jól írásban

 

jobb agyféltekés kreatív írás

Pin It on Pinterest

Share This