Hát igazából sehogy 😉 Mert a Google nem jótékonysági szervezet, hanem a  világ egyik legnagyobb üzleti vállalkozása, így saját magán kívül senkinek nem barátja. De a szolgáltatásait, ha kiismered valamennyire, a magad hasznára tudod fordítani.

Hogy mire is gondolok? Arra hogy manapság már szinte mindenki a Google használja keresésre, információ szerzésre. És amit a Google kidob találatként, az létezik az emberek 90%-nak. Ha nem vagy a találati listán, vagy csak nagyon hátul, akkor olyan mintha nem is léteznél. Durvának hangzik? Igen, az, de manapság már az online világ sajnos vagy szerencsére erről szól. Ezért mondtam, hogy a Google nem a barátod. A barátod önzetlenül segít neked, a Google nem. Ő csak azt „értékeli”, „támogatja”, ami az ő szempontjai szerint értékes. Neked kell „meggyőznöd” őt arról, hogy Te „értékes” vagy és ajánljon, vagyis rangsoroljon előre.

jobb agyféltekés írás, seo, keresőoptimalizálásErről szól a SEO vagy a keresőoptimalizálás időnként túlmisztifikált rendszere. Túlmisztifikált, mert a Google hét pecsétes titokként kezeli az összes algoritmusát, ami alapján rangsorol. Néha ki-kiderülnek apróságok, néha kiszivárognak információk, de igazából mindenki, még a legprofibb „SEO-guruk” is többnyire találgatnak, és nagyon-nagyon sokat kísérleteznek. Hogy ez vagy az a dolog működik-e, hogy reagál rá a Google, és ebből szűrik le a tanácsaikat. És sok valóban működik. A másik, ami megnehezíti ezt az egész keresőoptimalizálást, az, hogy rendszeresen változtatja a Google a saját algoritmus-rendszerét. Aminek az a hatása, hogy van, ami csak 1 vagy 2 hónap múlva derül ki, amikor egyes oldalak, találatok előre szaladnak a találati sorban, mások meg hátraesnek.  És akkor megint jön a nyomozás, hogy vajon mért? Más is? Vagy csak ő? És mi a hasonlóság köztük? Mi lehet az egyezőség vagy a különbség? És mire rájönnek, addigra lehet, hogy újabb változás jön ki… Szóval ez igazi versenyfutás az adatokkal és az adatelemzéssel. Nem egyszerű szakma, az biztos 😉

Elkeserítettelek? Arra gondolsz, hogy ha azok, akik napi szinten foglalkoznak vele, profi módon, ők sem tudnak semmi konkrétat és 100%os bizonyosságút, akkor Te, aki még csak ismerkedik vele, mit tehet? Van egyáltalán értelme vele foglakozni?

Megvigasztallak: van.  🙂 Vannak olyan tendenciák, amik már évek óta látszanak, az hogy merre fejlődik az egész kereső rendszer. Vannak egyértelműen már „kilőtt” dolgok, amik már alig vagy csak nagyon szűk területen működnek. Ha ezekkel tisztába jössz, és ezekre koncentrálsz, akkor Te is kihasználhatod a Google erejét, még úgy is, hogy nem is tudod 100%-ban, hogy az a dolog mért működik, pont úgy. Az autód vagy a telefonod működésével sem vagy részletesen tisztában, felkapcsolod a szobába a villanyt, bekapcsolod a számítógéped, használod az internetet. Tudod, hogy működik, de nem érdekel a RAM, a gyújtáskapcsoló, a rádióhullám terjedési sebessége – az a szakemberek dolga. Nos, ezzel is így van. Ha tudod azt a pár kapcsolót a keresőoptimalizálásban, akkor működni kezd neked is. És ha még jobb eredményeket akarsz elérni, „elviszed szerelőhöz” , vagyis keresel egy szakembert, vagy te magad beleásod magad a témába. De az alapokat te is meg tudod csinálni már az elején, és már ezzel rengeteget segítesz magadon.

 

Hogyan kezdj neki?

 

Amit fontos elmondanom az elején: nem életbevágó, hogy új oldalad legyen. A SEO-t bármikor elkezdheted csinálni, akkor is, ha már régebbi oldalad volt, de még ezzel te nem foglalkoztál soha.
Ha meg új oldalad van, akkor hurrá, mert már az elejétől figyelsz erre IS!

Ami még lényeges: blogszolgáltató vagy saját honlap?

Ez mindig felmerül kérdésként. Én a saját honlapot támogatom elsősorban. Megmondom, hogy miért. Magyarországon egyre inkább két blogszolgáltató kezdi uralni a piacot: a blog.hu és a nlccafe.hu, az előbbi inkább közéleti, politikai, technikai témakörben erős, az nlc viszont egyértelműen a női olvasóközönség terén. A blog.hu az Index „háttérblogja”, ha nagyon sikeres egy-egy cikk, akkor még oda is kikerülhet, vagy az index2-re, az nlccafénál pedig kiemelik a fő oldalra. Emellett még szóba jöhet a Google saját blogmotorja  a Blogger (lánykori nevén a blogspot.com.). Ennek az az előnye, hogy akinek gmailes mailfiókja van, annak automatikusan ott van a szolgáltatások között, és kb két perc megcsinálni egy induló blogot. De az előző kettővel szemben más előnye, azon kívül, hogy össze van kötve a Google fiókoddal, nincs. Ha G+ használsz, akkor jó, mert automatikusan megosztja az összes új bejegyzésed, de csak ott. Érdemes megnézned a vezető blogokat mindenütt, és aszerint választani közülük, ha emellett döntesz.

Van még egy köztes megoldás a blogszolgáltató és a saját honlap között: a WordPress.com ingyenes tárhelye. Ide nagyon egyszerűen feltelepíthetsz egy honlapot, kitanulhatod rajta az alapokat, és kb két gombnyomással áttelepíthető,  – majd ha lesz – a saját tárhelyere. Addig aldomain névvel fog futni a honlapod: pl macskabolondok.wordpress.com.

De amiért én a saját honlapot, saját tárhelyen támogatom, az az, hogy az a Tied. Egy blogszolgáltatónál igazából sose lehet tudni, hogy mi történik a háttérben, mikor hoznak meg egy olyan döntést, hogy innentől vége. Sajnos pár évvel ezelőtt már volt ilyenre példa, és akkor ugrik minden addigi munkád. Ez a saját tárhelynél – hacsak te nem csinálsz valami nagyon nagy butaságot – nem történhet meg.

A legjobb megoldás igazából az IS. Legyen tárhelyed és legyen egy blogod valamelyik nagyobb blogszolgáltatónál, és kösd össze a két oldalt, hogy legyen átjárása az olvasóidnak. Igaz, ha ez nem is dupla, de jóval több munka, de jóval eredményesebb is.

Ha új oldallal kezdesz, akkor már a domain választásnál van egy nagyon fontos szempont:

  1. Olyan domain nevet vagy a blogszolgáltatónál oldalnevet válassz, amiben benne van a legfontosabb kereső vagy kulcsszavad. Vagyis az a szó, amiről szólni fog az oldalad, a tevékenységed, ami meghatározza egyből, hogy a te oldalad miről szól. Amire keresve megtalálnak téged. Ez nem mindig egyszerű, de eddig azért mindenkinek sikerült végül új domain nevet találnia. Van, aki azt tanácsolja, hogy az „énmárka” építése miatt jó, ha saját neved a domain neved is. Ez tevékenységtől függ. Ha te mondjuk közszereplő, színész, rendező, író vagy, vagyis olyan, akinek a nevére keresnek (majd) leginkább, akkor érdemes megfontolni. De ha szolgáltatásod van vagy terméked, akkor inkább arról szóljon a domain neved. Ha márkanévvé válsz, akkor majd akkor ráérsz arra épülő plusz oldalakat készíteni.
    Saját domain általában 2500 Ft/év körül megvehető.

(Domain ellenőrzésre javasolt oldal pl ez: http://www.domain.hu/domain/domainsearch/ )

  1. Kell egy tárhely, aminek elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy jól működjön az oldalad. Egy viszonylag egyszerűbb, pár statikus (fix) oldalt és főleg szöveges bejegyzést tartalmazó honlapnak elég 500-600 MB-nyi tárhely. Ha már több képet, videot, vagy esetleg webáruházat szeretnél, akkor 1 GB alatt ne nagyon indulj neki, mert azoknak sok hely kell. De szinte minden szolgáltatónál van felfele bővítésre lehetőség, nézz ennek is utána.
    És szinte mindegyiknél rendelhetsz domain nevet is, egy kalap alatt a tárhellyel.

(Én a MikroVPSnél vagyok majd egy éve, nagyon kedvező díjjal nagyon jó szolgáltatást és támogatást nyújtanak, ők is egy lehetőség: https://my.mikrovps.hu/aff.php?aff=118)

  1. Telepíts a tárhelyedre WordPress programot. Ingyenes, nyílt forráskódú, vagyis nagyon sokan fejlesztik a világon, sokan ismerik/használják, így segítséget is könnyen kapsz hozzá. A youtube tele van WP-s hogyan csináld ezt vagy azt oktató videóval. Könnyen megtanulható, nagyon logikus programkeret.

Ha magát a honlapot nem is mered egyedül megcsinálni elsőre, akkor is tanuld meg az alapokat a WP-ben, pl hogyan tölts fel cikket, hogyan tudsz módosítani pár apróságot, az admin felület kezelését, hogy ne kelljen állandóan valaki segítségét kérni, pláne fizetni érte. És persze, hogy tudd kezelni a SEO-s beállításokat.   

Oké, van honlapod, van egy jópofa domain neved, de hogyan tovább? Mi az, ami IGAZÁN kell a Google-nak, de legfőképp neked és a potenciális ügyfeleidnek, vásárlóidnak? Mi az, amit minden „hókusz-pókusz” nélkül is meg tudsz csinálni?

Cikkeket írni. Rengeteg cikket.

 

Igen, ennyire egyszerű. 😉 Mert elsősorban nem a szép dizájn, nem a frenetikus domain név, nem a csodás logó fogja a vevőket hozni – hanem az a tartalom, amit Te „szolgáltatsz”. Az az információ dömping, amit az érdeklődő, nézelődő, konkrét információt kereső vagy akár vevő az oldaladon keres és – remélhetőleg – meg is talál. És jééé, a Google is ezt figyeli. Hogy mennyit tartózkodnak az oldaladon, milyen szavak, kifejezések, komplett tartalmak vannak nálad, mennyire kötöd le a látogatóid figyelmét. Sőt még meg is osztják? Vagy hivatkoznak rá? Szuper! Akkor ez biztos, hogy érdekes, akkor mi (Google) is elkezdünk rá figyelni. És igazából ez a nagy „titok” alapja. A Google-nak az a célja, hogy olyan oldalakat ajánljon, ami értékes tartalommal bír azoknak, akik használják a programjaikat, állandó „megfigyelés” alatt tartva a világot, de szó szerint. Azt kutatja, hogy te, én, ő, mi, ti, ők miért nézzük meg azt az oldalt, kik vagyunk, mire keresünk még rá, mi az, ami érdekelhet. És akkor ebből az iszonyatos információ halmazból azokat az oldalakat, és legfőképp hirdetéseket „tolja” elénk, ami szerinte minket érdekelhet. És ezért fizetnek nekik a hirdetők, cégek, vállalkozások éves szinten több ezer-milliárd dollárt. Ezért írtam az elején, hogy ez nem barátság, ez kő kemény adatok gyűjtésén, elemzésén, akár eladásán alapuló világméretű üzlet. De ha ez így van, akkor miért ne fordítsuk a hasznunkra, két legyet ütve egy csapásra: szeretni fogják az oldalunkat a potenciális vevőink, mert sok információt kapnak, és még a Google is „támogat” minket, mert jók leszünk a keresőoptimalizálásban, és előrébb helyez minket, mint a konkurenciá(i)nkat.

Hogy tudod még egy kicsit megtámogatni ezt az egészet keresőoptimalizálás szempontokat is figyelembe véve?

Úgy, hogy olyan cikkeket írsz, amik a keresőszavaidról ill a keresőkifejezéseidről szólnak. Keresőkifejezéseidről, igen. Mert már nem is szavakra keresünk rá legtöbben, hanem komplett kifejezésekre, sőt egész mondatokra.  Próbáld ki: írd be a Google keresőjébe azt, hogy „hogyan”, nyomj egy lefele nyilat, és nézd meg, milyen kereséseket ajánl fel 😉 És valószínűleg első helyeken azok a témák fognak felbukkanni, amik után nagyon sokan mostanában érdeklődtek. Mert a „Nagy Testvér” mindenkit figyel. 😉 Most tedd meg ugyanezt a te saját kulcsszavaiddal… beírod, nyíl lefele.. majd válaszd ki valamelyiket, és nyíl lefele. És ezt addig, amíg van rá találat… Ja és persze írd fel mindet, amit ajánl! 🙂 Mert ezek lesznek a TE keresőszavaid, amikre MÁSOK rákeresnek. És aztán írj ezekről a témákról minél több cikket 😀 Majd ezt tedd rendszeres szokásoddá. Ennyi. Hogy ez nem is olyan nehéz? Nem hát!;-)

A következő cikkben már kitérünk arra, hogy hogyan tudod használni az All in One SEO plugint, és miért jó az neked. Addig is cikkre fel, hogy legyen mit utána „buherálgatni” 😉

 

folyatása következik

 

És ha érdekel, hogy mégis miről írjak még, akkor nézd meg ezt: Blooger Workshop

Vagy ha nagyobb rutint szeretnél kapni az írásban, akkor ezt ajánlom: Író Születik

 

Rating: 5.0. From 3 votes.
Please wait...

Pin It on Pinterest

Share This